بي تو              

Sunday, January 18, 2009

I return your love

همین‌طور که پیک‌ها را به سلامتی «تو» بالا می‌روم، رو به دوست کرد-ام ، «خزا» ، می‌کنم و می‌گویم: چه‌چیزی روی این پی‌مانه‌‌ها نوشته است؟...و با چشمان دودو زده ، یک-یک‌شان را می‌خوانم...
.
.
.
روی یکی از پی‌مانه‌ها نوشته است: رفیق ، ابتذال چی‌ست؟...


Caution
To
Naked
four shots
.
.
.
جرعه‌ای می‌نوشم به سلامتی «تو»...مستی اجازه نمی‌دهد از پی‌مانه‌ها عکس بگیرم و می‌گویم:
.
.
.
موزیک طبق معمول loop به حرکت ممتد و تاریخی خود ادامه می‌دهد...
.
.
.
آن‌کس که بر بلورهای ارزان با بدسلیقه‌گی عمیق‌ترین کلمات را نقر می‌کند، یک حرکت تاریخی را مرتکب می‌شود

.
.
.
je te rends ton amour/ Mylene Farmer

M'extraire du cadre
Ma vie suspendue
Je rêvais mieux
Je voyais l'âtre
Tous ces inconnus
Toi parmi eux


,Extracting myself from the frame
My life, suspended
.I dreamt of better
I saw the hearth
,All those unknowns
.You among them

,Toile
Fibre qui suinte
Des meurtrissures
Tu voyais l'âme
Mais j'ai vu ta main
Choisir Gauguin


,Canvas
Fibre that oozes
Bruises
,You saw the soul
But I saw your hand
Choosing Gaugin


Et je te rends ton amour
Redeviens les contours
Je te rends ton amour
C'est mon dernier recours
Je te rends ton amour
Au moins pour toujours
Redeviens les contours
" la femme nue debout "


,And I return your love
,Become once more the contours
I return your love
It's my last resort
I return your love
At least, forever
Become once more the contours
"The naked woman standing"

M'extraire du cadre
La vie étriquée
D'une écorchée
J'ai cru la fable
D'un mortel aimé
Tu m'as trompé


,Extracting myself from the frame
The skewed life
Of a butchered woman
,I believed the fable
Of a beloved mortal
But you betrayed me

Toi
Tu m'as laissé
Me compromettre
Je serai " l'Unique "
Pour des milliers d'yeux
Un nu de maître


,You
You allowed me
.To compromise myself
I will be the "unique"
For thousands of eyes
A master's nude

Et je te rends ton amour
Au moins pour toujours
Je te rends ton amour
Le miens est trop lourd
Et je te rends ton amour
C'est plus flagrant le jour
Ses couleurs se sont diluées
Et je reprends mon amour
Redeviens le contour
...De mon seul maître : EGON SHIELE et


,And I return your love
At least forever
I return your love
Mine is too heavy
And I return your love
,It is more obvious in the day
that it's colors are diluted
,And I return your love
Become once more the frame
....Of my only master: egon shiele and

,And I return your love
At least forever
I return your love
Mine is too heavy
And I return your love
,It is more obvious in the day
that it's colors are diluted
,And I return your love
Become once more the frame
....Of my only master: egon shiele and