بي تو              

Wednesday, February 25, 2009

Kir 2 queer

دي‌روز بر فراز بام شهر ...بر بلنداي شهر راجع به فيلم اخير گاس ون سنت عزيز سخن مي‌گفتيم...كمابيش رفتار شان پن تبليغات‌چي را بهانه كرده بودند براي همو-زدايي...و به‌اتفاق بر بيماري بودن همو مصر بودند...من تنها يك نظر ساده و صميمي از دير باز راجع به اين خاصيت بشري داشته‌ام...گفتم: كافي‌ست يك سرچ ساده به گوگل محترم بزنيد به واژه queer...همه‌چيز دست‌تان مي‌آيد...نخستين‌بار داستان اصلي فيلم معركه‌ي «كوهستان بروكبك» را هم در يكي از همين سايت‌ها خواندم و بعد فهميدم اصل اين داستان در نيويوركر بوده است و بماند...كمي دقت كنيد بر واژه queer...به‌نظر شما چه‌طور مي‌شود كه خود هواخواهان اين خاصيت بشري (دارم شيطنت مي‌كنم كه مي‌نويسم خاصيت بشري؟) خودشان بر queer بودن خويش اقرار دارند؟...چه‌طور مي‌شود اين خاصيت بشري هنوزاهنوز exception است؟...بر من ببخشايد، من با آن جمع هم‌راه بوده و هستم و به‌گمانم خواهم بود...اما...

همو-زدايي راه و چاره درمان اين به‌هم‌ريخته‌گي سيم‌كشي ني‌ست...زرت و پرت‌هاي شان پن هتروسكشوال هم چاره‌ ني‌ست...مهم اين است كه خودشان بدانند چه‌را به‌راستي هم queer هستند هم...
بگذريم...نه علاقه‌اي به همو-گرايي دارم و نه اصراري بر همو-زدايي..تنها علاقه‌ به گاس ون سنت دارم...