بي تو              

Monday, January 14, 2008

تقدیم با عشق

1)
ولادیمیر مایاکوفسکی را می‌گویند از خیزش مردمی و از انقلاب‌ای پف‌کرده ناگاه دل‌زده شد...انقلاب‌ای که تا دروازه‌ها پیش آمده بود...به‌یک‌باره او را از آمال‌اش سرخورده کرد...اما نه ، او یک عاشق واقعی بود.

2)
الکساندر پوشکین در یک رقابت عشقی و برای حیثیت عشق کشته شد. او که در دوئل با رقیب مهارت لازم را نداشت اما آغوش مرگ را پذیرفت. او یک عاشق واقعی بود.

3)
تقی رفعت صاحب روزنامه‌ی آزادیستان و مقاله‌نویس و منتقد باهوش روزنامه مشهور تجدد از پایه‌گذاران ادبیات نوین بود. به قول یحیی آرین‌پور نخستین ‌کسی‌ بود که ندای رهاشدن شعر از قالب‌های کهن سر‌داد. او به عشق هم‌رزم خود شیخ محمد خیابانی و پس از کشته شدن‌ او خودش را کشت. او یک عاشق واقعی بود.

4)
دکتر هما دانشور ، خواهر سیمین دانشور ، پس از یک شبانه‌روز بی‌وقفه تيمار مصدومین زلزله‌ی مهیب بوئین زهرا...شب‌هنگام خسته و دل‌زده از این‌همه داغ خودش را سوزاند...او یک عاشق واقعی بود.

5)
همیشه عاشق داستان‌های عاشقانه‌ی جن و پری (fairy tales) بوده‌ام. عاشق برای پیروزی در عشق هیچ خصوصیات مثبت و منطبق با معیارهای معمول ندارد. او جثه‌ای ناموزون دارد. یا بسیار بزرگ‌تر است یا بسیار کوچک‌تر. اما همه‌ی اصول زیبایی ، تعادل ، تقارن و تناسبات بصری در معشوق لحاظ شده ‌است. طبیعی‌ست که در این مبارزه‌ی شوم عاشق شکست می‌خورد اما آمال آن راوی ِعاشق ‌شکست‌خورده دل‌اش نمی‌خواهد و دوست ندارد حتا این‌بار هم در رؤیا شکست بخورد پس به غریبانه‌ترین شکل‌ای یا طلسم پلشتی ِعاشق کریه‌المنظر را می‌شکند یا دل معشوق را به چنگ می‌آورد...

6)
عشق به‌ترین بهانه برای مردن است...برای عشق حاضرم زنده‌گی کنم و برای زنده‌گی حاضرم بمیرم.
.
.
.
7)
تو بگو
.
.
.