بي تو              

Monday, November 10, 2008

فرهنگ نرم‌سالاری

روی عکس کلیک کنید
برخی از این برنامه‌‌ها خیلی متمدن‌اند...یاد گوگل می‌افتی که حتی توی مستراح‌هاشان هم برای کارمندان‌شان فورم نظر سنجی گذاشته‌اند. خدا رحمت کند جنرال فورد را که نخستین خط تولید را با همان الگوهای مارکسی بنا نهاد...بیش‌ترین سود را از مارکس همین سرمایه‌داری برد.
دارم به این موضوع فکر می‌کنم که بنشینم تمام help-‌ها و مخلفات برنامه‌‌ها را به فرهنگ بومی کشور خود ترجمه کنم...همین گوگل را مگر ندیده‌اید که به‌جای I'm feeling نوشته‌است: یا بخت یا اقبال...مدتی هم یا نصیب و یا قسمت بود...یادتان هست؟

حالا با همین الگوی دریابندری‌وار می‌خواهم برنامه‌ها را به اوج ایرانایز برسانم...تا آن‌ها باشند کردان ما را فعل و فاعل نکنند...


Please let us know why you are uninstalling. This is sent to our server anonymously and is used to help us make the product better

به جای پرسش این برنامه که در تصویر می‌خوانید، چنین می‌نویسم:

می‌شه بگی چه خبطی مرتکب شده‌ام؟...مگه چه هیزم تری به‌ات فروخته‌ام؟...
و به‌جای گزینه‌های دلایل فقط التماس‌های شرکتی را جای‌گزین می‌کنم:

1) تو را خدا

2) یه فرصت کوچولو فقط

3) به امام زمان بد نمی‌بینی...

3) نمی‌میری که؟...فقط یه کلیک فرصت بده.

4) در حد یک کلیک راست فقط

5) بابا اصلاً کاری نکن...فقط یه‌دور از سر تا ته برنامه رو یه‌بار دیگه ببین...قول می‌دم پشیمون نمی‌شی.

6) به پیر به پیغمبر خسارت‌ات با من...

7) به‌درک...بری که برنگردی...

8) بعد پشیمون شدی نیای التماس‌ام بکنی که رجیسترت نمی‌کنم...از حالا گفته باشم رفتی تو بلک لیست...

9) بر پدر و مادر هرکی که منُ آن‌اینستال کنه ریدم.

10) یعنی راهی نداره؟