بي تو              

Thursday, October 8, 2009

سيفون اشباعات


@
جامعه‌اي كه از مفهوم‌اي اشباع شد عليه محتواي آن مفهوم خروش مي‌كند...خاصيت موئينه‌گي ميل از پر تراكم به كم تراكم در زمان اشباع فقط به گزينه‌ي كشيدن يك سيفون مي‌رسد...

@
جامعه‌اي كه تخيل نداشته باشد به دروغ پناه مي‌برد...

@
جامعه‌اي كه شور نداشته باشد شوريده‌گي بر آن سوار مي‌شود و شوريده‌گي از دل محتوا ، خود را تكثير مي‌كند تا به مرز ابتذال و آن اشباع موضوع برسد...

@
سينماي نئورياليسم ايتاليا در مرحله‌ي اشباع نظام استوديوي چينه‌چيتا بضاعت خود را درخيابان‌هاي كج و كوله‌ يافت و دست خونين خود را بر پرده‌ي سينماي روباز كوفت و جان داد...

@
سينماي موج نوي فرانسه در مرحله‌ي اشباع از ابتذال موضوع ، بر شانه‌هاي عصر كلاسيك ايستاد و عكس يادگاري با جاي كف دست خونين سينماي نئورياليسم گرفت و براي كشيدن آب اقيانوس ، ظرف كوچك خود را اختيار كرد و جوان‌مرگ شد...

@
سينماي نوين آلمان با نوستالژي آلبوم عكس‌هاي يادگاري سينماي موج نوي فرانسه ، متوسل به چارديواري خانه‌هايي شد كه زماني فريتس لانگ بر سايه‌هاي شوم آن چنگ انداخته بود...و جوان‌مرگ شد...

@
سينماي نشئه‌ي ايران در فضاي اشباع از دود قهوه‌خانه‌ها و ضربات دمادم گوشت‌كوب‌ها بر ديزي‌هاي سنگي ، دستي بر غبار محله‌هاي قديمي كشيد و كمي آب‌ پاشيد و با دوربين پلورايد خود عكس‌هاي فوري برداشت و جوان‌مرگ شد...

اما...

@
هم‌چنان ايران باستان بر دروغ تاريخ‌نويسان نظم يافته است...هم‌چنان انسان اسلامي چشم‌روشني ايرانيان است...

@
هم‌چنان ده‌نمكي اسفنج سليقه‌‌هاست...

@
هم‌چنان عكس فوري بهرام بيضايي خش دارد...

@
هم‌چنان ر ِنگ عربي از فضاي پر دود قهوه‌خانه‌ها به‌گوش مي‌رسد...

@
هم‌چنان براده‌ها جذب مغناطيس مي‌شود:

ماني حقيقي كنعان مي‌سازد و منيژه حكمت سه زن...اصغر فرهادي دوربين ديجيتال خود را روي صحنه‌ي شومن‌هاي تقليد صدا فوكوس مي‌كند و رضا ميركريمي قانون اساسي استعلا مي‌نويسد...


@
هم‌چنان به‌نظر مي‌رسد دسته‌ي سيفون خراب است و كسي ياراي كشيدن سيفون را ندارد...