بي تو              

Friday, June 15, 2007

قصه‌یِ بره و گرگ

بر رویِ عكس كليک كن

مي‌گويند ارائه‌یِ بليت نشانه‌یِ شخصيت شماست...و من مي‌گويم: نوع موسيقي که مي‌شنويد نشانه‌یِ روحيه‌یِ شماست...مثلاً‌ من با موسيقی ِ اصيل ايراني مشکل اساسي دارم و تنها از ميان آنان‌که تصنيف هستند و تعداد معدودي ارتباط عاطفي برقرار مي‌کنم و موسيقي اگر با سيم‌هایِ رابطه‌ات بازي نکند و آن‌ها را به ارتعاش درنياورد به درد لایِ جرز ديوار مي‌خورد...اين از حکم شرعی ِ ما...از ميان ايراني‌ها: گوگوش ،‌ سيمين غانم ، برخي از کارهایِ مرجان ، شاهرخ ( يک استوره‌یِ قدرناديده است به نظرم) ، حسن شماعي‌زاده که خيلي‌ها با او مشکل دارند و من با او زنده‌گي کرده‌ام...مثلاً‌ترانه‌یِ شاه‌کار او مرداب ابدا قابل مقايسه با مرداب همين گوگوش عزيزمان نيست...بسياري از کارهایِ داريوش ( اين خواننده هم براِی من يک استوره است)...فريدون فروغي يک نبوغ عجيب داشت و چه حنجره‌یي تک‌اي...فقط دوسه آهنگ از فرهاد ، آنان‌که خودش دوباره اجرا کرده است به‌نظرم يک فاجعه هستند...مخصوصاً کنسرت آلمان‌اش که مزهکه‌اي بيش نبود...دوسه کار فقط از ابي ( پيام متخصص ابي است. بيا بگو کدام‌ها را دوست دارم.تو که خوب مرا مي‌شناسي) کارهایِ زيادي از هايده...تعدادي اندک از مهستي...الهه ،‌که بي‌نظير است...مرضيه ،‌ تک‌خال‌هایِ او را نمي‌توان فراموش کرد...
از ميان ايراني‌هایِ قديمي: داريوش رفيعي... برخي از کارهایِ‌ کورس سرهنگ‌زاده ، عماد رام ( فرنگيس او که يک ترانه‌یِ آسماني‌ست.)... آرتوش ( سکوت و ديگر هيچ)...کورش يغمايي... برخي از کارهایِ ‌بنان ، برخي از شاه‌کارهایِ شجريان که مي‌دانم همان‌هاست که خيلي‌ها نمي‌پسندند و از ميان آنان‌که مي‌پسندند: «دود عود» به‌نظرم در يک خلسه‌یِ غيرزميني اجرا شده‌است...از جوانان تازه‌کار: محشن چاووشي ( اعتراف مي‌کنم آلبوم جديدش تحفه‌اي نبود.)
و تمام اين‌ها را در يک فولدر جداگانه گذاشته‌ام و ديوانه‌وار مي‌شنوم...ترانه‌هایِ ‌غيرايراني که البته جدایِ خود...به‌نظرم ترانه‌ی ِغربي يک انقلاب فقط در دهه هشتاد داشت...دهه هفتاد فقط انقلاب‌اي در مضمون بود... و دهه هشتاد ( سکوت...سکوت)... از موسيقی ِغربي به پينک‌فلويد آلرژیِ بدي دارم...بيتل‌ها ؟!!!...محبوب‌ترين خواننده، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز تمام دوران‌ام: جان لنون...
اما از ميان تمام اين‌ها که مي‌شنوم...چه فرنگي چه ايراني...تعدادي را به مرور آپ‌لود کرده‌ام و در وب‌لاگ‌هایِ متعدد گذاشته‌ام...بد نديدم تمام آن‌ها را يک‌جا و در يک پست جداگانه بگذارم تا کساني‌که مي‌خواهند جنس «سيم‌هایِ رابطه‌»یِ مرا بدانند ، بشنوند...
به مرور نام‌هایِ ديگري که به‌خاطرم بيايند نيز آپ‌لود خواهد شد و تعدادي را نام خواهم برد.

No Volvere/ Gypsy King

Self Control/ Laura Braunigan

Roma

Hurt / Johnny Cash

MORCHE AREZO/Mo'in

Enigma/Enae Volare mezzo

MIGRATION

Neil Sedaka/Oh Carol

ONES

OVERDUB/FT_DOUG_LARENT

SOBHET_BEXEIR_AZIZAM

jenifer

new york city girl/Modern Talking

r u r-d

wait for me

Summer Holiday/Cliff Richard

Ancient Pines

T.a.T.u

PLANINATA

RAVE TECHNO HOUSE/Robert Miles

sing

Theme From Papillon

Shahram Shabpare

BEAUTIFUL

Legions

Standing In The Middle/Linkin Park

Ddevils

Digeh Nemixamet

ghoroob-e-koohestaan/Nahid

Gueluemcan

Summer Calling/Tiesto

happy nation/Ace Of Base

I feel you/Schiler

Muhammed/Sami Yousef

zire tigh